Wat is Mindfulness

Wat is Mindfulness

Mindfulness (met aandacht) is het makkelijkst te begrijpen vanuit zijn tegendeel: Mindlesness (zonder aandacht).  Het leven op de automatische piloot. Tijdens het eten koken, wanneer je auto rijdt, op het werk, in een vergadering –  vaak draai je op routine  terwijl je in gedachte al weer bezig bent met iets anders, het gesprek van gisteren, een verslag wat af moet of de afspraak  van morgen. Je reageert dan op de automatische piloot vanuit je ervaring, wat je eerder geleerd hebt of vanuit je oerinstinct. Vaak is dit goed, je kunt dan snel reageren en weet wat de uitkomst is.

think different
“een frisse kijk op bestaande situatie”

Maar als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Dus als je een andere uitkomst wilt zoals;  minder stress, minder druk, meer positiviteit, een gemotiveerd team, meer rust in de klas of betere bedrijfsresultaten, dan is het prettig om op een andere manier te kunnen reageren op situaties die zich aandienen.  Dit kun je leren door met meer aandacht waar te nemen, zonder (voor) oordeel en zonder direct te reageren.  Je traint jezelf opmerkzamer te zijn, bewuster signalen waar te nemen en tijd te nemen voordat je reageert op wat zich voordoet.

Deze “aandachtspier” kun je  dus trainen. Met mindfulness train je je aandacht. Het is  mentale fitness voor je brein! Kijk hier voor meer informatie over de werking van het brein en de invloed van mindfulness hier op.

Grote bedrijven  zoals ING,  KLM, Rabobank, Google en Apple investeren al in mindfulness training voor hun personeel. In de opleiding van Amerikaanse mariniers is mindfulness ingezet om tot een grotere verwerkingscapaciteit van de hersenen te komen en verstandiger te besluiten onder hoge druk.

 Navy Seals, werken onder hoge druk

Onze aanpak  is nuchter, in verbinding en met aandacht zodat de training je helpt om bewuster te werken en te leven. Met meer aandacht, in balans en vanuit je innerlijke kracht.

De resultaten van mindfulness training kunnen zijn:

  • rust, ruimte  en ontspanning
  • vitaliteit, veerkracht en energie
  • genieten van het nu en kleine dingen
  • een nieuwe manier van omgaan met verandering, stress of pijn
  • meer aandacht, focus en het zien van nieuwe mogelijkheden
  • zelf  regie nemen over  plezier in je werk en leven
  • beter bij je gevoel kunnen komen
  • betere samenwerking in teams, minder verzuim
  • gezond bedrijf, doorbreken oude patronen en betere resultaten

Voor wie is de training geschikt

Well-Bee, voor groei en duurzame inzetbaarheid

Voor iedereen die bewuster wil leidinggeven, werken en leven vanuit innerlijke kracht.

Voor bedrijven organisaties die mindfulness willen inzetten voor persoonlijke ontwikkeling, bij reorganisatie,  ter voorkoming van verzuim of  tijdens verzuim en re-integratie. De training wordt zakelijk ook vaak ingezet om de aandacht, focus, performance en creativiteit te versterken. Mindfulness draagt bij aan duurzame inzetbaarheid, verlaging van verzuim, vriendelijke communicatie en toename van veerkracht, focus en energie.

Meer informatie?

Meer informatie over mindfulness vind je op http://aandachttraining.info. Heb je nog vragen bel gerust en vraag naar Masja Bijman 06-18569305.
Well-Bee geeft de training mindfulness MBSR, mindful Werken, mindful Leiderschap, ZinInWerk en Zorg met volle aandacht en als verdieping mindful Talentontwikkeling. Vaak zet Well-Bee de training in, in combinatie met coachingsgesprekken.
De standaard training mindfulness bij Well-Bee is 9 weken en bestaat uit 8 bijeenkomsten van 2,5 uur plus een verdiepende bijeenkomst en een terugkombijeenkomst (10 x) .

Naast de wekelijkse bijeenkomsten oefen je dagelijks 40 tot 60 minuten thuis. De kracht van de training is dat je bijna dagelijks werkt aan Mindfulness wat zorgt voor duurzame verandering in je werk en leven.

De groep bestaat uit 6 tot 8 deelnemers. Well-bee geeft ook trainingen in grotere groepen waardoor de kosten per deelnemer lager liggen. In-company is  maatwerk mogelijk.

In 2017 zijn er diverse  trainingen gepland. Kijk hiervoor op Startdata Trainingen.   Wanneer je op de startdatum klikt zie je alle lesdagen.